نقد و معرفی

  1. خانه
  2. نقد و معرفی
  3. پپا به تعطیلات می‌رود
19 آبان 1402

پپا به تعطیلات می‌رود

قرار است پپا به همراه برادرش جرج و پدر و مادرش برای تعطیلات به ایتالیا برود. او سوار هواپیما می‌شود و بعد به مقصد می‌رسد. وقتی سوار ماشین می‌شود متوجه می‌شود که خرسی را توی فرودگاه جا گذاشته است. اما وقتی آقای پلیس آن‌ها را متوقف می‌کند اتفاق خوبی می‌افتد.

کتاب پپا به تعطیلات می‌رود با نویسندگی و تصویرگری نویل استنلی و مارک بیکر با ترجمه‌ی مهسا خسروی توسط انتشارات افق منتشر شده است. 
پپا می‌خواهد به تعطیلات برود اولین جلد از سری کتاب‌های دنیای پپا است. در این سری کتاب‌ها پپا با همراه پدر و مادرش و برادرش جرج تجربه‌های مختلفی کسب می‌کند. این کتاب‌ها که به خردسالان درباره‌ی مهارت‌های زندگی آموزش می‌دهد شامل تصاویر خوش‌رنگ و ساده نیز هست که اغلب خردسالان را جذب می‌کند. 
پپا به تعطیلات می‌رود می‌خواهد به خردسالان نشان بدهد که دور شدن از خانه و به سفر رفتن می‌تواند احساسات خوشایندی ایجاد کند. پپا یاد می‌گیرد که برای سوار شدن به هواپیما چه کارهایی انجام بدهد. او در طول سفر مدام عروسکش را گم می‌کند که پلیس آن را به او برمی‌گرداند. این حس نیز برای پپا احساس امنیت ایجاد می‌کند. 
او در ایتالیا با درست کردن پیتزا آشنا می‌شود با افراد جدید آشنا می‌شود و وقتی سرانجام به خانه برمی‌گردد دوستش سوزی را می‌بیند. دیدن سوزی به پپا این نوید را می‌دهد که وقتی او نبوده خانه و دوستش در امنیت کامل سرجایشان بوده‌اند و حالا منتظر او هستند. 
موضوع خوشایند دیگر که برگشت به خانه را جذاب‌تر می‌کند باریدن باران است. پپا حالا می‌تواند با دوستش سوزی حسابی شلپ و شولوپ کند. 
دور شدن از خانه برای خردسالان، اغلب احساسات متضادی ایجاد می‌کند. به خصوص اگر آن‌ها برای اولین بار باشد که به سفر می‌روند. سوار شدن به وسایل نقلیه مانند هواپیما و کشتی نیز برای آن‌ها هیجان‌انگیز و اندکی ترسناک است. در چنین شرایطی آن ها با حضور پدر و مادر و گاهی اسباب‌بازی‌هایشان آرامش خود را حفظ می‌کنند. 
خواندن کتاب‌هایی از این دست، به خردسالان کمک می‌کند تجربه‌های تازه‌ای کسب کنند و دنیا را بهتر بشناسند و بتوانند خود را آماده‌ی انواع شرایط نمایند. 
 

ارسال نظر