نقد و معرفی

  1. خانه
  2. نقد و معرفی
  3. خورشید چطور به خانه‌ی کوکو رسید: سفر خورشید
31 اردیبهشت 1402

خورشید چطور به خانه‌ی کوکو رسید: سفر خورشید

وقتی کوکو توی خواب بود خورشید آرام آرام از پشت تپه بالا آمد و سفر خود را آغاز کرد. او از جنگل‌ها و خرس‌های برفی و رنگین کمان و مکان‌های شگفت‌انگیز بسیاری گذشت تا ...

کتاب خورشید چطور به خانه‌ی کوکو رسید  با نویسندگی و تصویرگری باب گراهام  با ترجمه‌ی سارا خسرونژاد در انتشارات میچکا منتشر شده است.

کوکو خواب است. خورشید از پشت تپه بالا می‌آید و سفر خودش را شروع می‌کند.از بالای جنگل‌های یخ‌زده می‌گذرد به خاطر پسرکی روی بال یک هواپیما آرام می‌گیرد و خرس‌ها و پلنگ‌های برفی را بیدار می‌کند و توی صحرا با رنگین‌کمان ملاقات می‌کند و ... تا دست آخر به اتاق کوکو می‌رسد.

قهرمان داستان، خورشید است. سفر هر روزه‌ی خورشید که یک پدیده‌ی طبیعی است توسط نویسنده‌ی کتاب تبدیل شده است به سفری که خورشید در آن انتخاب دارد و تصمیم‌گیری می‌کند. نویسنده به کودکان یادآوری می‌کند که خورشید چقدر با مهربانی به همه جای دنیا سرک می‌کشد و پدیده‌های مختلف را می‌بیند.

همچنین نویسنده موضوع هم‌زمانی و تفاوت زمان را نیز به نوعی به کودکان آموزش می‌دهد. اینکه در یک زمان در کره‌ی زمین در مکان‌های مختلف چه تفاوت‌هایی وجود دارد برای کودکان مهم و جذاب است.

شخصیت‌های کتاب نیز بچه‌ها و بزرگسالانی از نقاط مختلف دنیا هستند که به واسطه‌ی رشته‌ی ظریف نور خورشید به این داستان پیوسته‌اند.

تصویرگری کتاب با توجه به اینکه نویسنده‌ی کتاب، خود نیز تصویرگر است پیوند بسیار خوبی با متن دارد و داستان را به خوبی نمایندگی می‌کند.

خورشید چطور به خانه‌ی کوکو رسید  نامزد جایزه‌ی شارلوت زولوتو و تقدیر شده در شورای کتاب کودک استرالیا بوده است.

ارسال نظر