نقد و معرفی

  1. خانه
  2. نقد و معرفی
  3. داگلی بغلی و به مدرسه کوچولوها می‌رود: هیجان روز اول مدرسه
27 اردیبهشت 1402

داگلی بغلی و به مدرسه کوچولوها می‌رود: هیجان روز اول مدرسه

روز اول مدرسه است و داگلی باید با دوستانش به مدرسه‌ی کوچولوها برود. البته داگلی خیلی کوچولو نیست و می‌تواند کمک خوبی برای خانم معلم باشد. خانم معلم از همه می‌پرسد از چه چیزی بیشتر خوششان می‌آید. جواب داگلی مشخص است: بغل کردن ....

کتاب داگلی بغلی به مدرسه کوچولوها می‌رود، از سری کتاب داگلی بغلی با نویسندگی و تصویرگری دیوید ملینگ و ترجمه نسرین ابراهیمی لویه در انتشارات میچکا منتشر شده است.

روز اول مدرسه است. داگلی خیلی هیجان دارد. او با دوستانش به مدرسه می‌رود و آن‌جا به خاطر اینکه به بچه‌ها کمک می‌کند مورد تشویق قرار می‌گیرد. وقتی خانم معلم از همه می‌پرسد به چه کاری علاقه دارند داگلی برای اینکه کار مورد علاقه‌اش را نشان دهد خانم معلم را بغل می‌کند. بعد خانم معلم از همه می‌خواهد برای خوش‌آمد گویی همدیگر با بغل کنند. بقیه‌ی فعالیت‌های مدرسه هم برای داگلی و بقیه‌ی بچه‌ها جالب است. آن‌ها حسابی رنگ‌آمیزی و کثیف‌کاری می‌کنند. بعد می‌روند سراغ‌آب‌بازی و خوردن ناهار.

این داستان، از مجموعه‌ی داگلی به روز اول مدرسه می‌پردازد که اغلب برای خردسالان و کودکان اضطراب آور است. داگلی خیلی مستقل با دوستانش به مدرسه می‌رود و آن‌جا هم خیلی به او خوش می‌گذرد. به این ترتیب نویسنده با زبان شوخ و شنگ خود بدون اینکه به موضوع اضطراب جدایی دانش‌آموزان کلاس اول بپردازد به آن‌ها نشان می‌دهد که قرار است مدرسه جایی برای دوستی و خوش‌گذرانی و یادگیری چیزهای جدید باشد.

روایت داستان با اینکه حاوی ماجرای ویژه و جدیدی نیست برای خردسالان جذاب و خوش‌خوان خواهد بود.

ارسال نظر