نقد و معرفی

  1. خانه
  2. نقد و معرفی
  3. برتی و خرس : هیجان به وقت شادمانی
27 اردیبهشت 1402

برتی و خرس : هیجان به وقت شادمانی

در این کتاب همه دارند دنبال هم می‌دوند. اول برتی. بعد خرس و بعد حتی ملکه ... اما چطور می‌شود که از این همه دویدن یک دسته‌ی موسیقی به راه می‌افتد؟

کتاب «برتی و خرس» با نویسندگی و تصویرگری پاملا آلن و  با ترجمه‌ی سارا خسرونژاد در انتشارات میچکا منتشر شده است.

در ابتدای کتاب برتی دارد می‌دود و خرس به دنبال اوست. پس از آن ملکه و پشت سر او افراد دیگر به دنبال برتی و خرس می‌دوند و هر کدام سازی در دست دارند و برای جلب توجه خرس می‌نوازند. کم‌کم یک دسته‌ی موسیقی کامل دنبال آن‌ها راه می‌افتند. خرس که می‌بیند این همه آدم دنبالش راه افتاده‌اند خوشحال می‌شود و حرکات نمایشی انجام می‌دهد. تصاویر افراد که در ابتدا ترس‌خورده است در پایان داستان شادمان است و خرس و برتی هم خوشحال دنبال هم می‌روند.

روایت داستان به همین سادگی است. تصاویر نیز درشت و در زمینه‌ای سفید برای خردسالان جذابند. در میان این سادگی آنچه اهمیت دارد شادمانی است. آن هم شادمانی بی‌دلیل و به واسطه‌ی موسیقی. آن هم در میانه‌ی بحران. نویسنده تلاش کرده است فلسفه‌ی شادمانی را با موسیقی و هیجان آنی زندگی در هم بیامیزد.

برتی دارد می‌دود و خرس هم به دنبال او می‌دود. ماجرا از ترس آغاز می‌شود و کم‌کم با کمک و حضور افراد دیگر تغییر می‌کند و موسیقی آن را به سمت شادمانی می‌برد.

داستان با توجه به آواها و تصاویر و روایت ساده می‌تواند برای بلندخوانی برای خردسالان جذاب باشد.

ارسال نظر