نقد و معرفی

  1. خانه
  2. نقد و معرفی
  3. داگلی بغلی و خواب پرماجرا؛ یک شب بیرون از خانه
10 اردیبهشت 1402

داگلی بغلی و خواب پرماجرا؛ یک شب بیرون از خانه

قرار است داگلی بغلی برای خوابیدن به خانه‌ی دوستش خرگوش برود و از این بابت خیلی هیجان‌زده است. او فکر می‌کند خانه‌ی خرگوش خیلی جادار است و با کوله‌پشتی‌اش راه می‌افتد. توی راه گوسفندها هم با او همراه می‌شوند اما ماجرای خوابیدن در خانه‌ی خرگوش به همین راحتی هم نیست.

داگلی بغلی و خواب پرماجرا

 

کتاب داگلی بغلی و خواب پرماجرا، از سری کتاب داگلی بغلی با نویسندگی و تصویرگری دیوید ملینگ و ترجمه نسرین ابراهیمی لویه در انتشارات میچکا منتشر شده است.
داگلی بغلی می‌خواهد برای خوابیدن به خانه‌ی خرگوش برود. او شنیده است که خانه‌ی خرگوش خیلی جادار است. با کوله‌پشتی‌اش راه می‌افتد و توی راه از گوسفند برای پیدا کردن خانه‌ی خرگوش کمک می‌گیرد. گوسفند نیز با او همراه می‌شود غافل از اینکه تعداد بیشتری گوسفند به کوله‌پشتی او چسبیده‌اند. 
وقتی به خانه‌ی خرگوش می‌رسند می‌فهمند به همین راحتی توی خانه‌ی خرگوش جا نمی‌شوند. حتی با وجود اینکه خرگوش خانه‌اش را بزرگتر می‌کند! 
داگلی بغلی و گوسفندها که دوست دارند با هم باشند در نهایت شب را بیرون از خانه می‌گذرانند و خیلی به آن‌ها خوش می‌گذرد. 
طنز ظریف در داستان و همچنین در تصاویر،  مهم‌ترین نکته‌ای است که این داستان داگلی را دلچسب می‌کند. داستان با توجه به اینکه به تفاوت ذهنیت‌ها و اندازه‌ها می‌پردازد به نوعی به خردسالان توضیح می‌دهد که کوچکی و بزرگی می‌تواند بر اساس موقعیت‌های متفاوت، تعاریف متفاوتی داشته باشد. 
موضوع کلی داستان که خوابیدن در خانه‌ی یک دوست است نیز به جذابیت آن اضافه می‌کند. چالشی که ممکن است خردسالان و کودکان را جذب کند. در نهایت در صفحه‌ی آخر به رسم این سری از کتاب‌ها، تصاویری وجود دارد که به زبان طنز به خردسال می‌گوید برای خوابیدن در خانه‌ی یک دوست به چه وسایلی نیاز دارد.

ارسال نظر