به انتخاب نویسندگان

  1. خانه
  2. به انتخاب نویسندگان
  3. بیا مهمانی بگیریم: تولد شلوغ‌پلوغ
21 دی 1402

بیا مهمانی بگیریم: تولد شلوغ‌پلوغ

تولد ببری است و او دوست دارد برای خودش مهمانی تولد بگیرد. خرسی هم به او کمک می‌کند. آن‌ها مهمان‌های زیادی دعوت می‌کنند. توی این مهمانی شلوغ‌، آن‌ها هر طور شده از همه پذیرایی می‌کنند. حتی وقتی خانه را آب برداشته، مهمان‌ها با شادی و خوشحالی از مهمانی تولد به خانه‌هایشان برمی‌گردند.

بیا مهمانی بگیریم، یکی از داستان‌های خرسی و ببری است که توسط یانوش نوشته شده و با ترجمه‌ی گیتا رسولی توسط انتشارات محراب قلم به بازار آمده است. 
تولد ببر کوچولو است و خرسی و ببری می‌خواهند به همین خاطر یک مهمانی بگیرند. کارت‌های دعوت زیادی می‌نویسند و آن‌ها را برای صد نفر از حیوانات ارسال می‌کنند. از خانم غاز می‌خواهند شربت تمشک برایشان بیاورد و دست به کار پختن غذا می‌شوند. 
اولین نفر فیل از راه می‌رسد و بعد تند و تند مهمان‌ها به خانه‌شان وارد می‌شوند. خوک کوچولو، جنگلبان گریمل، قورباغه‌های جنگی و کلی مهمان دیگر از راه می‌آیند و توی خانه حسابی همه چیز شلوغ و درهم می‌شود. 
الاغ با خودش کیسه خواب آورده که شب راحت بخوابد اما خرس گنده و چاق چون پشم دارد نیازی به کیسه خواب ندارد. این وسط قورباغه تصمیم می‌گیرد شلنگ آب را توی خانه باز کند. آیا مهمان‌ها از خیس شدن و آب‌بازی خوششان می‌آید؟
ماجراهای خرسی و ببری هر بار به موضوعی آشنا برای کودکان می‌پردازد. این بار هم نویسنده سراغ مهمانی تولد رفته است که برای کودکان آشناست. مهمان‌های تولد ببری، حیوانات جنگل هستند که اسم‌های خلاقانه‌ای دارند. آن‌ها به راحتی توی خانه‌ی کوچک خرسی و ببری جا شده‌اند و سوپ خوشمزه‌ی دست‌پخت آن‌ها را می‌خورند. 
طرح‌های کتاب به باورپذیر بودن فانتزی داستان کمک می‌کنند و البته اگر رنگی بودند قطعاً جذابیت بیشتری داشتند. اما در هر صورت تصویرها به روند داستان کمک می‌کنند و کودکان را با شخصیت حیواناتی که مهمان تولد هستند بیشتر آشنا می‌کنند. همچنین از خلال تصاویر، به جزییاتی پی می‌بریم که منطقاً ادامه‌ی روایت هستند اما به طور مستقیم در داستان به آن‌ها پرداخته نشده است. مثل به‌هم‌ریختگی‌هایی که بر اثر حضور مهمان‌های زیاد در خانه‌ی خرسی و ببری رخ داده است. 
دنیای جذاب خرسی و ببری کودکان را با چالش‌های مختلفی آشنا می‌کند و طعم فانتزی دلچسب و آرام آن برایشان خوشایند خواهد بود.

ارسال نظر