نقد و معرفی

  1. خانه
  2. نقد و معرفی
  3. آقا گرگه در زمان سفر می‌کند: سفری مهیج به اعماق تاریخ
28 خرداد 1402

آقا گرگه در زمان سفر می‌کند: سفری مهیج به اعماق تاریخ

روزی آقا گرگه در انباری خانه‌اش کتابی با جلد طلایی پیدا کرد که پشت آن نوشته بود می‌تواند در زمان سفر کند. آقا گرگه کتاب را باز کرد و ناگهان ... دیرینگ! ناپدید شد.

کتاب آقا گرگه در زمان سفر می‌کند نوشته‌ی اوریان لالمان  با ترجمه مهناز عسگری توسط انتشارات محراب قلم منتشر شده است. 
آقا گرگه این بار کتابی پیدا کرده که با آن می‌تواند در زمان سفر کند. برای او سخت است باور کند که می‌شود در زمان سفر کرد. اما بعد از اینکه کتاب را باز می‌کند ناگهان ناپدید می‌شود و سر از عصر دایناسورها در می‌آورد. آقا گرگه در این سفر به زمان‌های مختلفی پا می‌گذارد مثل پیش از تاریخ، سفر به اهرام مصر و زمان فرعون، سفر به زمان امپراتور ژولیوس سزار و ... او خطرات زیادی را پشت سر می‌گذارد و از دست دایناسورها و مبارزه با گلادیاتورها و اژدها و ... فرار می‌کند. او شاگرد گرگینچی یا همان داوینچی می‌شود. در مهمانی اشرافی کاخ ورسای شرکت می‌کند. از وسط انقلاب فرانسه سر در می‌آورد و حتی به ماه می‌رود. 
آقا گرگه با سفر خود در زمان، با بیانی طنز و داستانی جذاب، به نحوی از تاریخ و جغرافیا با بچه‌ها حرف می‌زند و مقاطع حساس و مهمی از تاریخ را به کودکان نشان می‌دهد. وقایعی که شاید کمتر با بچه‌ها در مورد آن‌ها صحبت شود اما این داستان می‌تواند سرآغاز گفتگوهای خوبی در این زمینه باشد. آقا گرگه در نهایت از میان هزاران خطر، با گفتن اینکه آرزو دارد به خانه برگردد خود را در خانه می‌بیند. البته اگر خواب ندیده باشد!
 سفر آقا گرگه یکی از مهیج‌ترین بخش‌های سری داستان‌های آقا گرگه است. او تا مرز خطر پیش می‌رود و در تمام سفرهایش در آخرین لحظه با کمک کتاب خود را نجات می‌دهد. همچنین این کتاب مایه‌ی کنجکاوی کودکان درباره‌ی تاریخ خواهد بود. 
 

ارسال نظر