نقد و معرفی

  1. خانه
  2. نقد و معرفی
  3. آقا گرگه پیاده رفتن را دوست ندارد: فرار از سختی‌ها
27 خرداد 1402

آقا گرگه پیاده رفتن را دوست ندارد: فرار از سختی‌ها

آقا گرگه دوست ندارد پیاده برود. چون پیاده روی او را خیلی خسته می‌کند. او برای این که از پیاده رفتن فرار کند همه چیز را امتحان می‌کند از اسکی و اسکیت تا قطار و هواپیما. اما هر چیزی دردسرهای خودش را دارد ....

کتاب آقا گرگه پیاده رفتن را دوست ندارد نوشته‌ی اوریان لالمان  با ترجمه مهناز عسگری توسط انتشارات محراب قلم منتشر شده است. 
آقا گرگه بعد از پیاده‌روی، خسته و کوفته شده است و دیگر دوست نداره راه برود. برای اینکه دیگر راه نرود چیزهای مختلف و متفاوتی را امتحان می‌کند. دوچرخه سواری می‌کند و چرخ دوچرخه‌اش پنچر می‌شود. با چوب اسکی با درخت تصادف می‌کند. با هواپیما توی رعد و برق و هوای بد گیر می‌کند و ... 
در ماه‌های مختلف با وسایل مختلف به جاهای متفاوت دنیا سفر می‌کند و ماجراهای زیادی را تجربه می‌کند. آنقدر که دیگر خسته می‌شود و وقتی برمی‌گردد و بابانوئل پیشنهاد می‌کند سوار سورتمه‌اش شود، آقا گرگه دوست دارد فقط راه برود. 
جذاب‌ترین بخش داستان آقا گرگه برای کودکان آشنایی با وسایل مختلف حمل و نقل با کمک داستان است. روایت سفر آقا گرگه با کشتی و قطار و هواپیما و ماشین و ... با بلاهایی که سرش می‌آید؛ ضمن ایجاد آشنایی با این وسایل، کودکان را جذب می‌کند. 
آن‌ها دوست دارند سفر آقا گرگه را دنبال کنند و در راه‌های جدیدی که او می‌رود قدم بگذارند. 
بهانه‌ی این سفر از خستگی ساده‌ی آقا گرگه از راه رفتن شروع می‌شود. اما با بلاهایی که سرش می‌آید در نهایت از اینکه پاهایش روی زمین قرار دارد خیلی خوشحال می‌شود. 
 

ارسال نظر