نقد و معرفی

  1. خانه
  2. نقد و معرفی
  3. خانم شارلوت ۳ پستچی فضول: عشق و دوستی نتیجه‌‌ی ابراز عواطف
02 خرداد 1402

خانم شارلوت ۳ پستچی فضول: عشق و دوستی نتیجه‌‌ی ابراز عواطف

خانم شارلوت که به تازگی از کار آشپزی خود اخراج شده به روستایی وارد می‌شود و آن‌جا تبدیل به پستچی می‌شود. اما از آن‌جا که او خیلی کنجکاو و فضول است تصمیم می‌گیرد هر روزی یکی از نامه‌ها را باز کند.

خانم شارلوت  ۳ پستچی فضول نوشته‌ی دومینیک دمرس با ترجمه‌ی مهناز عسگری و تصویرگری تونی راس  در انتشارات محراب قلم منتشر شده است.

در این قسمت از ماجرا، خانم شارلوت که از کار آشپزی خود اخراج شده است به روستای جدیدی وارد می‌‌شود و بلافاصله به دلیل سانحه‌ای که برای پستچی روستا اتفاق می‌افتد به‌عنوان پستچی مشغول به کار می‌شود.

خانم شارلوت که مثل همیشه ایده‌های خاص خودش را دارد تصمیم می‌گیرد با کمک دختری به نام آگاتی برای کمک به خوشحالی دیگران، هر روز یک نامه را تغییر دهد و همین تصمیم ماجراهای زیادی ایجاد می‌کند و روابط اهالی روستا را تغییر می‌دهد.

مثل بقیه‌ی جلدهای مجموعه‌ی خانم شارلوت، تمرکز نویسنده در این کتاب هم بر روی جنبه‌های روانشناسی داستان است. کارهای خانم شارلوت اغلب جز اینکه عجیب و خلاقانه هستند، در نهایت به رشد و کمال خودش و دیگران کمک می‌کنند.

موضوع محوری این بخش از داستان عشق است. حتی خود خانم شارلوت هم در این داستان، عاشق می‌شود عشقی که البته به سرانجام نمی‌رسد.

نویسنده تلاش می‌کند بگوید ابراز احساسات و بیان درست مشکلات، کلید حل مشکلات روابط است. او رابطه‌های مختلفی را از دوستی و همسایگی  تا روابط عاشقانه ترسیم می‌کند که به دلیل عدم گفتگوی درست از بین رفته‌اند و تنها با تغییر لحن یا بیان احساسات مشکلاتشان حل می‌شود.

در پایان خانم شارلوت مثل جلدهای قبلی به ماجرای داستان اول برمی‌گردد و به دنبال آن از این روستا نیز با اثرات خوبی که به جا گذاشته است غیب می‌شود.

کتاب برای کودکان دبستانی پیشنهاد شده اما برای همه‌سالان قابل خواندن است. به خصوص والدین و معلمین و همه‌ی کسانی که با موضوع تربیت کودکان سرو کار دارند بهره‌ی بیشتری از این مجموعه خواهند برد.

ارسال نظر